Yarbo mower blades stop the moment they make contact with grass

All of the sudden mower blades stop the moment they make contact with grass. unattached mower module. checked that nothing was obstructing blades. I cleaned up everything anyway. Put new blades on. After a few of these the yarbo just sits there and says “please wait until the blades reach the required speed” in the app. It just site there on the hill and the blades dont spin up.

Anyone had this issue?

This is a very common issue right now. Get a ticket opened so they can diagnose it.

Sorry to hear about the issue. I’ve checked the ticket in our system, and our team will follow up soon.

Thank you for your patience while our team gets back to you.

Yes, sadly I experienced this back in April. In my case they replaced the mower with a new unit. All good since, fingers crossed.

This has to be software, no? How can all this hardware be non-functional out of the box?

I opened a ticket on 7/4/2026. Took about a dozen back and fourths to collect some simple data and to pull diagnostics from the Yarbo. They completed all that on 7/4/2026.

Oddly, last night I got an email asking for a screen shot of the error to which I replied there is no error. the app simply says “Please wait until the blades reach the required speed” but just sits there indefinitely after the blades halt a handful of times. I sent a longer video of the behavior.

Can you provide any more information on what the hold up is? Its going to cost me a lot to have the hillside manually cleared if I cant get this device back on the hill ASAP.

Are we able to see our own detailed logs of what sensor is tripping or what is happening?

Longer Video. Curious if this is the exact same behavior others experienced and what the root cause was.

Screenshot this for them. That’s what they are looking for.

Ticket Id #219133

Have you tried manual mowing in the app, where you start the blades and drive it into the grass to be cut?

I now have the same problem. My unit has been working flawlessly last year and part of this summer. Started to have random errors in the last 2 weeks and now my mower behaves like you… checked the M25 connector, cleaned and greased everything, all combinations of reboots… nothing… dead robot in the middle of summer, 3 acres to mow…. I’m with ya…

The screenshot of the notification message “Please wait until the blades reach the required speed” is exactly what we were requesting. Thank you for providing the video and the additional details.

Regarding the “On Hold” status, please don’t worry. Your ticket is currently proceeding through the normal after-sales process, and I will continue to follow up with our team to make sure it is reviewed and handled properly.

Thank you for your patience and cooperation. We’ll work to get this resolved as soon as possible.

What is the status on this? Not heard anything for a few days now. Been down 2 weeks now. Going to cost me thousands to manually weed whip hill and re-seed.

Hi there, I’ve checked your ticket in our system and can confirm that the replacement process has already been initiated.

Once the replacement is shipped, you will receive the tracking information so you can follow the delivery status.

Thank you for your patience and understanding while we work on getting this resolved.

I have this same issue and I’ve submitted a ticket. Really frustrating that Yarbo keeps breaking their own product.

Hi there, I’m really sorry to hear about your frustration. We understand how disappointing it is when an issue impacts your experience, and we’ll do our best to help get it resolved properly.

If you’d like my help following up on your support ticket, please feel free to share your ticket number here, and I’ll help check the status with our team.

Do we have any guidance on how long it takes to ship a replacement pro mower module? I completed everything 7/13. Still no tracking number.

It took nearly 2 weeks and 23 emails back and fourth to gather a handful of data and verify that my unit suffers from the common issue of electrical cables internally no longer working properly. I need this unit back in service ASAP. Its costing me thousands to hire people to manually weed whip a hill thats too steep for regular mowers and has new seed on it.

I have about 100 friends I interact with regularly. They all ask about the Yarbo and I have to always say, “No I wouldn’t recommend it. Immature software and too many issues that take too long to resolve”

Solve that and your product will take off. You cant drag an anchor on launch for very long.

Same issue, just started this week on mine (Pro mower). Opened a case and hoping they get it resolved quickly because between this and the networking issues, I’ve had nothing but major problems with Yarbo this year. Last year it worked well, this year its completely unreliable and I’ve had to pay hundreds of dollars to have contractors come in and mow because of all the failures at this point.

I’m really sorry for the inconvenience caused. I’ve confirmed with our logistics team that your replacement will start shipping tomorrow.

Kindly ask for your patience while we arrange the shipment and wait for the replacement to arrive.

Regarding the Mower Pro issue, as we replied in your support ticket, we have already initiated the replacement process for you. Kindly ask for your patience while we arrange the shipment and wait for the replacement to arrive.

Regarding the connection issue, if you are still experiencing the problem, please continue updating the ticket thread #207414 with any additional details. We will continue following up on this case and work to help resolve the connection issue for you.

Thank you for your patience and cooperation.